torsdag 1 september 2011

Förlovningsdag

Idag har jag och maken varit förlovade i 27 år! Naturligtvis bytte vi ringar i Grekland, som redan då var ett favoritresmål.

Ringarna var i rött guld och mycket tunna för de två 20 åringarna hade inte så mycket pengar :-(
Idag har jag uppgraderat min förlovningsring och så fick jag ju även en vigselring när vi gifte oss 1994.

Numera är förlovningsringen en dubbelring där varje ring består av ett brilliantbestrött halvt hjärta, när man sätter ihop dem blir det ett HELT vilket är själva andemeningen. Ringen är gjord av en kvinnlig rysk guldsmed som under några år verkade i vår stad och det finns enbart ett ex av denna varför den är mig extra kär.
Min vigselring är från guldsmeden Sandström-deWit

/P

PS. Ursäkta den dåliga bildkvaliten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar