lördag 26 november 2011

Saffranbröd, fotboll och julbord!

God förmiddag!

Idag bakar jag saffransbullar samtidigt som jag delar min egen Spotifylista hemma hos den här underbara tjejen. På tal om underbara tjejer så kom min eftersökta tunika hem till mig idag, jag hittade den här! Tack alla inblandade för att det löste sig till slut :-)

När bullarna är klara ska jag vräka i mig en fyra, fem stycken och ett glas mjölk sedan väntar Premier Leaguesoffan (fotboll för er som inte vet vad jag pratar om). Det brukar inte bli så mycket tittande eftersom jag oftast somnar så där 10 minuter in i matchen men jag älskar att lyssna på sorlet, publikens eviga sjungande och allt runt omkring där jag ligger under min filt. Det har jag gjort varje lördag så länge jag kan minnas, förutom några år när barnen var små då man inte satt ner över huvud taget:-)

 Efter någon timmas slumrande blir det att svida om för nu väntar årets första julbord med make, lillebror, storebror med flickvän, farmor och farfar (lillebror och storebror är alltså mina älskade barn). Vår släkt är inte större än så sedan min älskade pappa gick bort.

/Pryllan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar